Komunikaty błędów zapisu

Masz problem z jakąś grą z serii The Sims 3? Tutaj możesz poszukać pomocy.
Rai
Renciści
Renciści
Posty: 734
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:25

Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Rai » 21 lis 2013, 16:14

Wielu osobom podczas zapisywania gry, wyskakują różnego rodzaju błędy. Tutaj możecie sprawdzić, co oznaczają.

01: Brak informacji o pliku zapisu.
02: Brak aktywnego świata.
03: Ścieżka zapisu jest pusta.
04: Nie można zapisać folderu.
05: Nie znaleziono wymaganego pliku.
09: Błąd tworzenia nagłówka rekordu.
10: Błąd zapisu nagłówka rekordu.
11: Błąd wywołania przed zapisem.
12: Błąd zapisu pliku świata.
13: Błąd wywołania po zapisie.
14: Nie znaleziono menedżera wczytywania/zapisu.
15: Inny błąd. Przepraszamy.
16: Nieudane kopiowanie luźnego pliku.
17: Inny błąd. Przepraszamy.

Większość z tych błędów można rozwiązać, wybierając opcję Zapisz jako, zamiast Zapisz.
Przy błędzie nr 12 niestety nawet ta metoda jest często zawodna.

Błąd zapisu nr 12
Jeśli pojawia Ci się ten błąd i posiadasz system 32 bit (XP, Vista 32 bit, 7 32 bit) możesz spróbować metody opisanej w poradniku poniżej.
Tu znajduje się oryginalny temat z anglojęzycznego forum gry Civilization
Tu znajduje się jego tłumaczenie w portalu forum.thesims.pl
Metodę tę odkryła jako pierwsza Rihannka16.

Awatar użytkownika
Stara-Raszpla
Posty: 958
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:00

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Stara-Raszpla » 15 gru 2013, 2:10

Przy czym Rai, Poradnik dotyczacy przypisywaniu simsom wiekszej ilosci Ramu jest juz w zasadzie nieaktualny.
Z ktoras tam aktualizacja Simsy mozna uruchomis z TS3W.exe, który sam w sobie ma opcje pozwalajaca grze na uzycie wiecej niz 2 gb ramu.
Na forum od: 18.04.2007
--------------------------
Mój sprzęt:
MacBook Pro 16" Retina. i7 2.6GHz/32GB/1TB/AMD Radeon Pro 5500M
oraz stacjonarka:
Intel i7-10700K 3.80Ghz | 32 GB | 1TB | GF 2080Ti
Moj simblr:
https://stararaszpla.tumblr.com

Awatar użytkownika
Kasim Hazim
Renciści
Renciści
Posty: 2133
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:53

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Kasim Hazim » 27 gru 2013, 4:35

Użytkowniczka Rihanka 16 napisała:
Ja miałam wczoraj błąd zapisu 16.Dałam "Zapisz i wyjdź" pięknie się zapisuje,a tu nagle wyskakuje jakiż piękny komunikat "Wystąpił niespodziewany błąd zapisu.Kod błędu 16.Więcej szczegółów znajdziesz w pliku Przeczytaj". Na szczęście udało mi się zapisać przez "Zapisz jako..."
Użytkowniczka Raishanna napisała:
Zniwelowałam u siebie w grze błąd 12.
Do wszystkich zainteresowanych: Czy macie Windows Vista lub 7? Jeśli tak, wyłączcie Aero. Najprościej po prostu kliknąć PPM na Pulpit, wybrać Personalizuj, a następnie wybrać tylko JEDNĄ stateczną tapetę (a nie kilka, które zmieniają się np. co pół godziny).
Zrobienie tego (choć nie zrobiłam tego specjalnie, by naprawić Simsy) usunęło mi całkowicie błąd zapisu 12. Zapisywałam już od tamtej pory grę kilkadziesiąt razy i błąd nigdy nie wyskoczył ponownie.
Użytkowniczka Latoya napisała:
Miałam kiedyś błąd 12, w folderze Saves przez to miałam plik z końcówką nie tylko .backup, ale też .bad. Usunęłam .bad, włączyłam grę i zapis działał tak, jakby tego błędu nigdy nie było, jakby zapisało wtedy normalnie, bo nic nie straciłam. Nie rozumiem tej gry
Użytkownik Plamula napisał:
mi pomogło w tym błędzie zapisanie rodziny w bibliotece wraz z domem, a później rozpoczęcie nowej gry i zapisanie save'a z rodzinką wprowadzoną na działkę na tym stworzonym nowym save'ie
Użytkowniczka Raishanna napisała:
Jeśli chodzi o 12, to tak, to błąd zapisu pliku świata. Nie sądzę, aby miał coś strict wspólnego z grzebaniem na parceli. U mnie wyskakuje, nawet jak podczas gry nie oddalam do widoku miasta i tylko na parcelę domową patrzę i na niej urzęduję.
Wydaję mi się, że to jest coś z miastami, z ich plikami, co schrzaniło się przy okazji którejś aktualki i nikt nie może dojść co to. 8D
Jak do tej pory ten błąd nigdy nie pojawił mi się tylko w HS i (chyba) w LL. Nigdy. W innym miastach notorycznie, a tu nie. Czy ktoś miał błąd 12 w LL lub HS? Jeśli nie, to może te miasta są w pewien sposób "bezpieczne". A jeśli ktoś ma w HS błędy, to może to jest jakiś problem z instalowaniem/tworzeniem się miast?
Użytkowniczka Rihannka16 napisała:
Skorzystaj z tego poradnika: http://forum.thesims.pl/showthread.php?t=55734 i po problemie.

Dodam od siebie, że sprawdziłam ten sposób i działa w 100%. Zniwelował mój błąd zapisu 12.
Pozwoliłam sobie w Pomocy przykleić post Rihannki, który zedytowałam, aby każdy mógł zauważyć to proste rozwiązanie. /Rai
Przeniesione ze zdublowanego tematu. /Rai
Obrazek

"Lubię łódki. One tak płyną. Przez morza i w ogóle."

Rai
Renciści
Renciści
Posty: 734
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:25

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Rai » 28 gru 2013, 5:29

Już pisałam o tym, niestety Vista 32 bit i 7 32 bit mają en problem, że gra nie chce się na nich zapisywać i ciągle wyskakuje błąd 12... Większość osób, które się na niego skarży albo na wywalanie podczas zapisywania, ma własnie jeden z w/w systemów.

Awatar użytkownika
Paulinx
Posty: 96
Rejestracja: 18 gru 2013, 10:49

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Paulinx » 31 gru 2013, 11:49

Ja również proszę o pomoc. Błąd 12 wyskakuje mi praktycznie co 2 raz przy zapisywaniu. A jak np próbuję zmienić strój w CASIE za pomocą komody to wtedy już na bank wyskoczy 12. Myślę, że u mnie chodzi również o coś z tworzeniem samych simów. Nie mam żadnych CC ani żadnych nieoficjalnych dodatków (zrezygnowałam z wszystkich bo powodowały za dużo błędów) ale nawet bez nich męczy mnie błąd 12.
Wykonałam wszystkie tutaj podane rozwiązania (oprócz tego z 3,5GB ramu bo ja mam 2GB) i błąd nadal występuje. Reinstalowałam grę. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić... POMOCY! :(
"Kocham zwierzęta bo tylko one nie są zakłamane."

Awatar użytkownika
Aaqwil
Posty: 234
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:24

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Aaqwil » 31 gru 2013, 12:02

Paulinx, nie dziw się, że Ci zawsze wywala błąd 12 skoro masz tyle RAM'u. Ile masz dodatków? Odinstaluj jeden i zobacz. Mi pomogło. Będę się tak męczył 3 miesiące czekając na nowy komputer... :wall:

Awatar użytkownika
Cain
Posty: 562
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:45

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Cain » 31 gru 2013, 12:22

Ale to nie jest normalne. Mogłaby mieć większość dodatków i akcesoriów i błąd nie powinien tak często się pojawiać. Masz jakieś materiały ze Store, Paulinx?
Odinstalowanie może pomóc, ale niewiele wg mnie. To tylko rozwiązanie chwilowe. ;/
Mnie także męczą błędy 12 i mam ich serdecznie dość, ze zmienianiem stroju w CAS to już na pewno wyskoczy - a nie wiem nawet, kiedy dokupię RAM, jako, że własnych pieniędzy mam zbyt mało.

EA mogło podać na początku wyższe wymagania, to wtedy nie byłoby problemu.
the first thing i think about when your name pops up in my mind

Obrazek

Awatar użytkownika
Paulinx
Posty: 96
Rejestracja: 18 gru 2013, 10:49

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Paulinx » 31 gru 2013, 13:33

Moim zdaniem ilość RAMu nie ma wiele tutaj do rzeczy - swego czasu na swoim kompie miałam multum rzeczy ze store, jakieś dodatki typu fryzury ubrania itd pobrane z różnych dziwnych stron, wszystkie dodatki - działało pięknie, nie wywalało do pulpitu ani nie było żadnych błędów z numerkami. Więc czemu teraz nagle ześwirował? Nie rozumiem.

Bebgun robiłam różne myki z dodatkami - próbowałam nawet na samej podstawie - błąd dalej jest.

Cain na chwilę obecną mam tylko oficjalne dodatki te co się kupuje jako płytę (i to też nie wszystkie) oprócz tego nie mam nic więcej, żadnego store, żadnych CC nic kompletnie.

A. I dodam, że u mnie błąd zaczął wyskakiwać jak zmieniłam system 64bit na 32bit. Przy 64 nigdy, ani razu nie spotkałam się z tym błędem... Systemu na razie nie mam jak przeinstalować. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

Nie pisz postu pod postem. Łączę. /Rai
"Kocham zwierzęta bo tylko one nie są zakłamane."

Awatar użytkownika
Cain
Posty: 562
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:45

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Cain » 31 gru 2013, 14:19

Przeinstaluj system na 64-bitowy.
the first thing i think about when your name pops up in my mind

Obrazek

Awatar użytkownika
Aaqwil
Posty: 234
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:24

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Aaqwil » 31 gru 2013, 14:21

I jest powód problemu. Ja tak tylko zapytam: po co zmieniałaś system na 32bit?

Awatar użytkownika
Paulinx
Posty: 96
Rejestracja: 18 gru 2013, 10:49

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Paulinx » 24 sty 2014, 18:18

Rai jeśli chodzi o poradnik z 1 postu to co z Windows 7? Bo w poradniku tylko wspomniane o XP i Viscie :(
"Kocham zwierzęta bo tylko one nie są zakłamane."

Rai
Renciści
Renciści
Posty: 734
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:25

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Rai » 25 sty 2014, 10:05

Jeśli pojawia Ci się ten błąd i posiadasz system 32 bit (XP, Vista 32 bit, 7 32 bit) możesz spróbować metody opisanej w poradniku poniżej.
A więc 7 także. ;)
Przyznam, ze u mnie zastosowanie się do tego poradnika tylko trochę zniwelowało błąd 12. Dalej się pojawiał, tylko dużo rzadziej... Ale skoro masz 2GB RAM, to ten poradnik i tak nie pomoże.

Prawda jest taka, że u Ciebie problem powoduje nie RAM, a system 32 bit i tylko i wyłącznie on. Praktycznie każdy z 7 32 bit ma ten kłopot z błędem 12. U mnie rozwiązała go tylko jedna rzecz - zmiana na 7 64 bit. Od września ani razu nie miałam błędu 12, ani razu gra mnie nie wywaliła do pulpitu.
Jeśli masz taką możliwość - zmień system jak najszybciej...

Awatar użytkownika
Paulinx
Posty: 96
Rejestracja: 18 gru 2013, 10:49

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Paulinx » 30 sty 2014, 0:52

Dorzuciłam RAM - na chwilę obecną mam 4GB. Tylko problem w tym że tam po tej podmianie pliku exe gry jest opisane co i jak zrobić na XP i na Viście. A na win7?
"Kocham zwierzęta bo tylko one nie są zakłamane."

Rai
Renciści
Renciści
Posty: 734
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:25

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Rai » 30 sty 2014, 2:10

Na 7 powinien działać sposób z Visty.
Nie mniej, niewiele Ci on pomoże. Powtarzam - problemem u Ciebie jest nie RAM, a system. ;)

Awatar użytkownika
Szafirek
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 19:35

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Szafirek » 02 maja 2014, 23:28

Nie masz pliku nazwazapisu.sims3.backup? Jeśli masz usuń końcówkę .backup aby pozostało .sims3. Będziesz jeden zapis do tyłu, ale powinno działać.
ObrazekObrazekObrazek

Rai
Renciści
Renciści
Posty: 734
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:25

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Rai » 05 maja 2014, 20:56

Wejdź w Dokumenty i odnajdź folder Electronic Arts, a następnie zmień mu nazwę na Electronic Arts1. Odpal Launcher. Zamknij Launcher. W Dokumentach pojawił się nowy, czysty folder Electronic Arts. Wejdź do Electronic Arts1/Saves i skopiuj zapis swojego miasta. Wklej go w Electronic Arts/Saves. Odpal grę i spróbuj włączyć zapis.

Awatar użytkownika
Stara-Raszpla
Posty: 958
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:00

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Stara-Raszpla » 10 lip 2014, 22:05

wcale nieprawda nika to jest losowe... :) ja czesto zmieniam wyglad i potem zpaisuje a bledu nie mam :)
Na forum od: 18.04.2007
--------------------------
Mój sprzęt:
MacBook Pro 16" Retina. i7 2.6GHz/32GB/1TB/AMD Radeon Pro 5500M
oraz stacjonarka:
Intel i7-10700K 3.80Ghz | 32 GB | 1TB | GF 2080Ti
Moj simblr:
https://stararaszpla.tumblr.com

Awatar użytkownika
Aaqwil
Posty: 234
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:24

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Aaqwil » 15 sie 2014, 10:41

Ten sposób jest... Dziwny. Gra nie pomyśli przecież, że nie ma w sobie CC jeżeli kamera nie jest na nie skierowana. Ja zawsze zapisywałem z kamera przy moim Simie, który zawsze nosi spodnie i buty CC i jakoś od wymiany komputera błąd nie istnieje (przedtem pojawiał się co jakiś czas).

Awatar użytkownika
Szafirek
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 19:35

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Szafirek » 15 sie 2014, 14:13

Nie mam CC w the sims 3, mimo to ten błąd wiecznie występował. Czyszczenie zapisu pomagało, ale nie na długo. Błąd przestał występować po zmianie systemu na 64-bitowy. Nawet przy 4GB RAM czuć różnicę. Co do sposobu Mellisy, dlaczego to działa? o.o
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Aaqwil
Posty: 234
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:24

Re: Komunikaty błędów zapisu

Postautor: Aaqwil » 15 sie 2014, 16:12

Ale testing nie powoduje problemów z grą. Ja na wszystkich zapisach mam permanentnie uruchomiony ten kod (i kilka innych) i śmiga aż miło.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość