Porady do The Sims
: 26 gru 2013, 23:52
Wszystkie porady i mini poradniki ze starego forum (dłuższe są w spoilerach):
1.gigantyczne warzywa wymagają cierpliwość
siejesz nasiona, używaż odżywki i dopiero podlewasz
i tak w kółko aż urosą
2.kołyska
zakochane simy (on i ona)
całują się długo i długo
muszą być na maxa szczęśliwe
wkońcu któryś zaproponuje dziecko
lub dajesz na maxa szczęśliwe simy do łóżka (gry)
miłosne łóżko (takie duże, czerwone)
jest tam funkcja graj
simy baraszkują i też w końcu proszą o dzieko
para on i on lub ona i ona
jak się kochają i dużo całują (są szczęśliwi)
to predzej czy później zadzwoni telefon
i zaproponują adopcję
3.Jak sim jest nieśmiały to nie skacze w ramiona
i dopiero w późniejszym czasie ma dostępną opcje pocałuj
4. jak mamy hacki na nastrój simów to nie trzeba odstawiać
aż takich szopek z jedzeniem, telewizorem itp.
5. jak mamy już osiem simów (psy i koty się liczą) w rodzinie
to sim nie przyłączy się do rodziny
6. jak sim będzie miał zły humor to odmówi wstąpienia w związek a za powód poda
np. nie mogę myśleć na pusty żołądek,
w tym domu nie mogę się odprężyć więc jak mam w nim zamieszkać
lub prawie ze sobą nie rozmawiamy nie wiem czy małżeństwo to dobry pomysł i inne
7.idealna randka i ślub
(przykro mi, zdjęcia z tej porady "nie żyją")
[spoiler]oczywiście z zależności od preferencji możemy mieć randki i ślub
sim i simka
sim i sim
simka i simka
8.poradnik randka i ślub na przykładzie związku hetero
1 niektóre sposoby poznania sima
- na mieście wybieramy sima który nam się podoba
- dżin, mieszka w lamie antycznej
- eliksir miłości ten czerwony
- przyjęcia
- wakacje
- dzielnica show-biznesu
- oraz przypadkowy sim jaki przechodzi obok domu
akurat los chciał że padło na Lore jako przykład i Jaśka bo akurat przechodził obok jej domu
(nie znali się wcześniej)
w funkcji przechwalaj się osiągnięciami, odkryli że są sobą zafascynowani
,
Lora robiła co mogła aby Jaś Ją polubił
Rozmawiała o zainteresowaniach, opowiadała dowcipy,
prawiła komplementy, nawet podała obiad i pozwoliła Jaśkowi skorzystać z toalety.
U kresu wyczerpania, późnym wieczorem Jaś polubił Lorę
rano nowa i wypoczęta zaprosiła Jasia na randkę
chwyta sim za telefon - zawołaj sąsiada – Jaśka – zaproś gdzieś – spotkanie w centrum
WYBÓR LOKALU jest ważny
- powinna być to dobra restauracja
- powinna być lekka i konkretna forma rozrywki
- sklepy z czekoladkami i kwiatami
na randce tej sim powinien zachowywać się niezwykle romantycznie
i nie powinien dać odczuć drugiemu simowi, że zależy mu na małżeństwie
1 simy się witają
2 Lora kupiła kwiaty (róże) i czekoladki które od razu dała Jaśkowi
3 opowiedziała dowcip, przytuliła przyjaźnie Jasia i zaprosiła na obiad
(klikamy na podest kelnera i koniecznie wybieramy najdroższe jedzenie,
ponieważ jest ono trzy składnikowe)
uwaga nie flirtujemy simami przed podaniem sałatki tylko plotkujemy lub rozmawiamy
jak simy zjedzą sałatkę a czekają na danie drugie to
- flirtujemy
- przytulamy
- obejmujemy
Jaś zakochał się w Lorze już po pierwszym flirciku
po drugim daniu a przed deserem to już robimy akcję na całego włącznie z całowaniem
,
mamy zakochanie, zauroczenie
po deserze powinny simy iść do toalety za potrzebą,
z reguły idą same ale jeśli się opierają to lekko je zachęcamy przenosząc całą randkę do WC
gadamy i żartujemy simami aż się wypróżnią
Następnie przechodzimy do lekkiej i przyjemnej formy relaksu
bilard jest najlepszy
(zobaczcie że kryształ Jasia jest prawie granatowy,
w głównej mierze to zasługa jedzenia i toalety)
grają simy w bilard, w między czasie flirtują,
Lora dała Jasiowi wszystkie krasnale z wyposażenia jakie miała
Kiedy Jaś ma naprawdę granatowy kryształek to Lora całuje Go namiętnie
(w tle słychać odpowiednią muzyczkę)
i koniec randki ,, żadnego zapraszania sima do domu – zrozumiano
zobaczcie jaki jest poziom znajomości Jaśka i Lory
Lora zamawia taksówkę gdzie indziej i jedzie kupić
strój oficjalny (ślubny) 149$
czekoladki 100$
róże 200$
piżamę (pidżamę) sexi na noc 75$
pierścionek z brylantem 1000$
za wszystko zapłaci gotówką ale ślub jest bezcenny (chociaż kosztuje 1000$)
czekamy dwa simowe dni zanim Lora zadzwoni do Jaśka
DZIEŃ ŚLUBU
- sim musi być wyspany, wykąpany i wysikany
- musi mieć dobrą lodówkę i kuchenkę i chociaż dwa punkty gotowania
- musi mieć dobry telewizor i wygodną kanapę
zapraszamy pana lub pannę młodą telefonicznie
zanim przyjdzie robimy podaj śniadanie ale uwaga kasujemy polecenie na etapie garnka
sim Jaś przychodzi
Lora żartuje, obejmuje romantycznie, rzuca się w ramiona a następnie idzie oglądać telewizję,
proponuje Jasiowi to samo
kiedy Jaś ogląda film lub co tam chce
Lora w tym czasie biegnie do kuchni i gotuje wcześniej przygotowane jedzenie
jak tylko podała posiłek to Jaś wstał i rzucił się na talerz
oboje zjedli
(uwaga teraz Jaś koniecznie musi skorzystać z toalety, nie blokować WC własnym simem)
najważniejsze to
dać róże, czekoladki i pierścionek z brylantem i całować simy namiętnie
zakochanie (różowe serduszka) musi przejść w miłość (czerwone serduszka)
,
opcja zaproponuj małżeństwo ( w przypadku pary homo wprowadź się )
pojawia się kiedy mamy taki poziom relacji u simów
sam ślub kosztuje 1000$ (chyba ze sim nie ma pieniędzy więc kosztuje tyle ile ma, co łaska)
dalej można tak ale nie trzeba
Pierwsza noc
zabawa w łóżku
oj Ja felgę kręcę czy to nie za wcześnie???
Oni prawie się nie znają
,
córka to Zofia Gotyccka
poradnik stworzono na zlecenie ......
pozdrawiam zleceniodawcę ......
poradnik tworzono BEZ UŻYCIA kodów i haków[/spoiler]
9.kopiowanie rodziny do innego otoczenia
[spoiler]1. Upewniamy się, czy Simowie, których kopiujmy mieszkają w domu, zapisujemy sobie ich adres i nazwisko.
2. Wychodzimy z gry i wchodzimy do katalogu z grą (domyślnie C:\Program Files\Maxis\The Sims) otwieramy katalog otoczenia, w którym mieszkają i wchodzimy do folderu Export. Stamtąd kopiujemy plik nazwisko_x(numerdomu).FAM do schowka.
3. Następnie do wklejamy ten plik do folderu Import (znajduje się on w folderze PIERWSZEGO otoczenia).
4. Uruchamiamy grę, wybieramy otoczenie do którego chcemy wprowadzić rodzinę i klikamy na Importuj rodzinę i później na Tak.
Gotowe! Nasza rodzina jest w nowym otoczeniu:
Uwagi:
-Screeny wykonałem w dodatku Światowe Życie, ale sposób instalacji jest ten sam dla każdego dodatku.
-Rodzina nie będzie miała żadnych przyjaciół (chociaż stosunki między członkami pozostają).
-Pamiętaj, że plik można wgrać TYLKO do folderu UserData!
-Po umieszczeniu rodziny w otoczeniu plik FAM znika z folderu Import
-W katalogu Export znajduje się tylko "kopia" danej rodziny i nie musimy się bać, że ją stracimy.
-Jeśli usuniemy plik xxx.FAM z Export nie musimy się przejmować, wystarczy wejść do gry i zapisać jeszcze raz rodzinę, a plik będzie już czekał.
-Uwielbiam liczbę mnogą biggrin.gif
EDIT:
Zapomniałem wspomnieć, że w niektórych przypadkach plik FAM nie będzie miał numeru domu, wtedy trzeba patrzeć po nazwisku (jeśli jest kilka takich samych kopiujemy wszystkie i po prostu w czasie gry rezygnujemy z danego domu).
Dom zapisuje się ZAWSZE na tym samym adresie, jeśli już tam coś stoi to zostaje zniszczone, a jeśli tam mieszka rodzina to zostaje wyprowadzona.[/spoiler]
10.Jak zaprzyjaźnić się z Ktosiem??
[spoiler]kto to jest Ktoś?
to sim który jest na pewnym etapie kariery w dzielnicy show biznesu,
im wyżej dany sim zaszedł tym jest bardziej wartościowym Ktosiem
(mamy za przyjaźń z nim więcej punktów)
Ktosiem może być Sim systemowy alei Twój sim,
który zrobił karierę a już się nim nie bawisz
jak wygląda Ktoś?
Simy te w dzielnicy show-biznesu noszą bardzo modne ubrania
(w szafie jest opcja zmień ubranie na bardzo modne)
zdjęcia przykładowych Ktosi
,
,
Twój sim podchodzi do Ktosi i ich wita,
okazuje się że interakcje z nimi są drastycznie obniżone
(a sami Ktosiowie są dość burżuazyjni)
-możesz poprosić go o autograf
-podziwiać
-błagać czy da się przytulić
-mówić jestem twoim fanem itp. Ble! Ugh!
WITAJCIE TYLKO KTOSI
Jak nasz sim sam jest już Ktosiem to może np.
z małoważnym Ktosiem robić tak
jezeli Ktoś jest na tym samym etapie kariery co Nasz sim to są normalne interakcje (dużo opcj, połaskocz, żartuj itp.)
Z KTOSIEM TRUDNO SIĘ ZAPRZYJAŹNIĆ
Jak powitacie dużo Ktosi to w książce telefonicznej będziecie mieli Tak
sim wybiera jednego Ktosia
Miranda M wybrała Marcina, zobaczcie ma znajomości Ktosi na 9,5 punktów
potrzebuje 11 punktów aby awansować na liście gwiazd
zaprasza takiego Ktosia gdzieś, jak się nie zgodzi za pierwszym razem
to dzwoni do skutku aż się zgodzi
jedziemy do CENTRUM (miasto) na obiad
podczas spożywania posiłku pilnujemy o czym simy rozmawiają
aby nie było tak, że Ktosiowi lecą minusy nad głową
jeśli tak jest to klikamy na naszego sima i zmieniamy temat
dozwolone plotkowanie
(flirtujecie na własną odpowiedzialność, ponieważ jeżeli Ktoś się zakocha i złapie Naszego sima w dzielnicy na uściskach z innym to zrobi awanturę,
fotograf to sfotografuje i wybuchnie skandal, nad głową polecą ujemne gwiazdki)
po takim objedzie (wybieramy najdroższą opcję wtedy obiad trwa długo)
mamy przyjaciela
a Miranda M awansowała i sama jest już nie Każdym tylko Ktosiem
powodzenia i cierpliwości życzę
a jeszcze to nie są Ktosie
,
,
powodzenia[/spoiler]
11.Jak zrobić drugie pokolenie w sim1
[spoiler]potrzebny czar dorosłość w minutę
pozbywamy się starego pokolenia
---najlepiej ogniem
Franikie i Sylwii Mashuga nie żyją
Gift i Jasmina Mashuga przeżyli traumę
ale w sim1 nie ma wspomnień więc bez obaw
do spalenia najlepiej użyć kominka
simy ogrodzić
EFEKT
Czar „dorosłość w minutę --- ostatni czar dziecięcy w księdze)
efektu, czyli dorosłej postaci nie wybieramy
postać wybierana losowo
następnie czaruje panna Jasmina
końcowy efekt
bawimy się następnym pokoleniem rodziny Mashuga
DOBRA PORADA
Jak nie czarować
kiedy używać czaru „dorosłość w minutę”,
kiedy dziecko ma zły nastrój
ponieważ zostanie zdegradowane do kołyski,
w niektórych przypadkach płeć dziecka może ulec zmianie
powodzenia[/spoiler]
12.Jak zrobic nową okolice?
a) Kopiujemy folder UserData
b) Zmieniamy jego nazwę dodając liczbę. Przykładowo gdy mamy tylko jedną okolicę do UserData dodajemy 2 i otrzymujemy folder o nazwie UserData2. Rada- Nic nie mieszac w floderze. Kopiowac go z zawartością.
c) Wklejamy Folder
d) Cieszymy się kolejną okolicą
13.Jak szybko zdobyć maksymalną ilość pieniędzy?
- Wciskamy równocześnie klawisze Shift, Ctrl, B
- W szarej k1onsoli do wpisywania kodów wpisujemy:
a) jeśli mamy The Sims 1 bez dodatków: klapaucius
cool.gif jeśli mamy The Sims 1 z dodatkami: rosebud
- Do wpisanego wcześniej kodu dodajemy wykrzykniki przedzielone średnikami. Każdy wykrzyknik oznacza powtórzenie kodu, a średnik po prostu je przedziela. Czyli im więcej tym lepiej. Powinno to wyglądać tak:
klapaucius;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;
- Dodajemy jakiś znak, np. "@".
- Wciskamy Enter.
- Powinien wyskoczyć komunikat z tekstem "Sorry, no cheat"
- Trzymamy wciśnięty enter i patrzymy jak rośnie nam ilość budżetu. Najwięcej to 9999999 $
14. Jak poprawićsimom nastrój
a) Wpisz kod move_objects on
b) Sprzedaj sima.
c) W trybie rodziny, na zdjęciu sprzedanego sima powinien pojawić się czerwony znaczek. Kliknij na zdjęcie, a sim pojawi się jak nowo narodzony! Może przesadziłem, ale dobry humor będzie miał.
Uwaga: przed usunięciem sima należy zapisać grę. W przeciwnym razie jego zdobyte umiejętności przed zapisem zostaną stracone.
15. Jak szybko zostać sławą?
odp. Lustro z tej strony
http://home.zonnet.nl/thesimsplaza/objects.htm
lub się męczyć w showbiznesie :p
lub użyć zaklęcia cena sławy z abrakadabry, czarne róże zdobędzie się od fanatycznego na 3,5 poziomie sławy
edit: jeszcze 1
16. Tutorial: Edytowanie obiektów za pomocą IFF Pencila 2
[spoiler]Lekcja 1:
Na początek trochę teorii.
Po ściągnięciu programu rozpakujemy pliki z archiwum i otwieramy aplikacje. Program nie wymaga instalacji, tak więc po uruchomieniu widzimy okno z pustym plikiem (#1).
Po wciśnięciu prawym przyciskiem myszki pojawia się menu (#2), jego funkcje to:
Add - powoduje dodanie zasobu.
Delete - usuwa zaznaczony zasób.
Import - pozwala na importowanie zasobu z innego pliku .iff bądź z oddzielnego pliku z zasobem.
Export - pozwala na wyodrębnienie zaznaczonego zasobu do oddzielnego pliku.
Properties - pozwala na zmianę identyfikatora zasobu, jego nazwy i rodzaju.
Hex Edit - dla zaawansowanych, uruchamia edytor hex z danym zasobem i pozwala na jego edycję.
Duplicate - klonuje zasób do innego identyfikatora.
Okienko #3 uruchamia się w czasie importowania z oddzielnego pliku, klonowania, edytowania lub dodawania zasobu. Wybieramy w nim nazwę zasobu, jego identyfikator i rodzaj.
Rodzaje zasobów, które w programie posiadają swój prosty edytor:
BCON - zawiera stałe gobalne, używane przez obiekt(y)
BHAV - zdarzenia, które mogą zostać wywołane przez obiekt(y), bądź sima, który je używa
BMP_ - są to mapy bitowe, które mogą być użyte jako ikona obiektu i dla zdarzenia "Dialog". Nie posiadają własnego edytora, lecz łatwo je edytować, wystarczy eksportować do/importować z pliku .bmp
CARR - zawiera dane o drodze kariery (używane przez plik GameData/Careers.iff)
CTSS - zawiera dane obiektu wyświetlane w katalogu, takie jak nazwa i opis
DGRP - zawiera informacje o sprite'ach (nie same sprite'y), takie jak: używany sprite, i jego względne położenie
FAMs - zawiera nazwisko rodziny (używane przez plik UserData/Neighborhood.iff i UserDataX/Neighborhood.iff)
FWAV - zawiera informacje (nie same dźwięki) o używanych dźwiękach
GLOB - informacje o pliku globalnym używanym przez obiekt (tzw: semi-global), pozwala na używanie zasobów z wskazanego pliku globlanego (dane z pliku Global.iff mogą być używane w każdym pliku)
OBJD - jest to jeden z pierwszych zasobów odczytywanych przez program, każdy plik odpowaida dokładnie jednemu obiektowi. Zawarte są informacje o innych zasobach używanych przez TEN obiekt i GUID (Global Unique ID), który jest inny dla każdego obiektu. Jeśli dwa obiekty mają ten sam GUID jeden jest zastępowany kosztem drugiego.
OBJf - zawiera informacje o zdarzeniach funkcjonalnych (np. wykonywane drzewo dla sprzątaczki, ogrodnika jak i dla simów szukających krzesła, jedzenia lub portalu), informacje o tych zdarzeniach można zapisać do pliku OBJD, OBJf powinien mieć ten sam identyfikator co OBJD.
STR# - zawiera zmienne tekstowe, używane przez obiekt. Można zapisać informacje o używanych animacjach, ubraniach i akcesoriach, jak i dla dialogu i menu dynamicznego (MakeAction)
TTAB - informacje o funkcjach menu, dla każdej pozycji przyporządkowano: Action tree (zdarzenie wywołane przez sima po wybraniu opcji), Check tree (zdarzenie, dokładniej porównanie, wykonywane przez sima, po aktywacji menu, jeśli zwróci prawdę opcja jest dostępna, jeśli fałsz, nie) jak i informacje, według których simowie sami wybiorą tą akcję
TTAs - informacje o napisach w menu statycznym
To na razie tyle...[/spoiler]
1.gigantyczne warzywa wymagają cierpliwość
siejesz nasiona, używaż odżywki i dopiero podlewasz
i tak w kółko aż urosą
2.kołyska
zakochane simy (on i ona)
całują się długo i długo
muszą być na maxa szczęśliwe
wkońcu któryś zaproponuje dziecko
lub dajesz na maxa szczęśliwe simy do łóżka (gry)
miłosne łóżko (takie duże, czerwone)
jest tam funkcja graj
simy baraszkują i też w końcu proszą o dzieko
para on i on lub ona i ona
jak się kochają i dużo całują (są szczęśliwi)
to predzej czy później zadzwoni telefon
i zaproponują adopcję
3.Jak sim jest nieśmiały to nie skacze w ramiona
i dopiero w późniejszym czasie ma dostępną opcje pocałuj
4. jak mamy hacki na nastrój simów to nie trzeba odstawiać
aż takich szopek z jedzeniem, telewizorem itp.
5. jak mamy już osiem simów (psy i koty się liczą) w rodzinie
to sim nie przyłączy się do rodziny
6. jak sim będzie miał zły humor to odmówi wstąpienia w związek a za powód poda
np. nie mogę myśleć na pusty żołądek,
w tym domu nie mogę się odprężyć więc jak mam w nim zamieszkać
lub prawie ze sobą nie rozmawiamy nie wiem czy małżeństwo to dobry pomysł i inne
7.idealna randka i ślub
(przykro mi, zdjęcia z tej porady "nie żyją")
[spoiler]oczywiście z zależności od preferencji możemy mieć randki i ślub
sim i simka
sim i sim
simka i simka
8.poradnik randka i ślub na przykładzie związku hetero
1 niektóre sposoby poznania sima
- na mieście wybieramy sima który nam się podoba
- dżin, mieszka w lamie antycznej
- eliksir miłości ten czerwony
- przyjęcia
- wakacje
- dzielnica show-biznesu
- oraz przypadkowy sim jaki przechodzi obok domu
akurat los chciał że padło na Lore jako przykład i Jaśka bo akurat przechodził obok jej domu
(nie znali się wcześniej)
w funkcji przechwalaj się osiągnięciami, odkryli że są sobą zafascynowani
,
Lora robiła co mogła aby Jaś Ją polubił
Rozmawiała o zainteresowaniach, opowiadała dowcipy,
prawiła komplementy, nawet podała obiad i pozwoliła Jaśkowi skorzystać z toalety.
U kresu wyczerpania, późnym wieczorem Jaś polubił Lorę
rano nowa i wypoczęta zaprosiła Jasia na randkę
chwyta sim za telefon - zawołaj sąsiada – Jaśka – zaproś gdzieś – spotkanie w centrum
WYBÓR LOKALU jest ważny
- powinna być to dobra restauracja
- powinna być lekka i konkretna forma rozrywki
- sklepy z czekoladkami i kwiatami
na randce tej sim powinien zachowywać się niezwykle romantycznie
i nie powinien dać odczuć drugiemu simowi, że zależy mu na małżeństwie
1 simy się witają
2 Lora kupiła kwiaty (róże) i czekoladki które od razu dała Jaśkowi
3 opowiedziała dowcip, przytuliła przyjaźnie Jasia i zaprosiła na obiad
(klikamy na podest kelnera i koniecznie wybieramy najdroższe jedzenie,
ponieważ jest ono trzy składnikowe)
uwaga nie flirtujemy simami przed podaniem sałatki tylko plotkujemy lub rozmawiamy
jak simy zjedzą sałatkę a czekają na danie drugie to
- flirtujemy
- przytulamy
- obejmujemy
Jaś zakochał się w Lorze już po pierwszym flirciku
po drugim daniu a przed deserem to już robimy akcję na całego włącznie z całowaniem
,
mamy zakochanie, zauroczenie
po deserze powinny simy iść do toalety za potrzebą,
z reguły idą same ale jeśli się opierają to lekko je zachęcamy przenosząc całą randkę do WC
gadamy i żartujemy simami aż się wypróżnią
Następnie przechodzimy do lekkiej i przyjemnej formy relaksu
bilard jest najlepszy
(zobaczcie że kryształ Jasia jest prawie granatowy,
w głównej mierze to zasługa jedzenia i toalety)
grają simy w bilard, w między czasie flirtują,
Lora dała Jasiowi wszystkie krasnale z wyposażenia jakie miała
Kiedy Jaś ma naprawdę granatowy kryształek to Lora całuje Go namiętnie
(w tle słychać odpowiednią muzyczkę)
i koniec randki ,, żadnego zapraszania sima do domu – zrozumiano
zobaczcie jaki jest poziom znajomości Jaśka i Lory
Lora zamawia taksówkę gdzie indziej i jedzie kupić
strój oficjalny (ślubny) 149$
czekoladki 100$
róże 200$
piżamę (pidżamę) sexi na noc 75$
pierścionek z brylantem 1000$
za wszystko zapłaci gotówką ale ślub jest bezcenny (chociaż kosztuje 1000$)
czekamy dwa simowe dni zanim Lora zadzwoni do Jaśka
DZIEŃ ŚLUBU
- sim musi być wyspany, wykąpany i wysikany
- musi mieć dobrą lodówkę i kuchenkę i chociaż dwa punkty gotowania
- musi mieć dobry telewizor i wygodną kanapę
zapraszamy pana lub pannę młodą telefonicznie
zanim przyjdzie robimy podaj śniadanie ale uwaga kasujemy polecenie na etapie garnka
sim Jaś przychodzi
Lora żartuje, obejmuje romantycznie, rzuca się w ramiona a następnie idzie oglądać telewizję,
proponuje Jasiowi to samo
kiedy Jaś ogląda film lub co tam chce
Lora w tym czasie biegnie do kuchni i gotuje wcześniej przygotowane jedzenie
jak tylko podała posiłek to Jaś wstał i rzucił się na talerz
oboje zjedli
(uwaga teraz Jaś koniecznie musi skorzystać z toalety, nie blokować WC własnym simem)
najważniejsze to
dać róże, czekoladki i pierścionek z brylantem i całować simy namiętnie
zakochanie (różowe serduszka) musi przejść w miłość (czerwone serduszka)
,
opcja zaproponuj małżeństwo ( w przypadku pary homo wprowadź się )
pojawia się kiedy mamy taki poziom relacji u simów
sam ślub kosztuje 1000$ (chyba ze sim nie ma pieniędzy więc kosztuje tyle ile ma, co łaska)
dalej można tak ale nie trzeba
Pierwsza noc
zabawa w łóżku
oj Ja felgę kręcę czy to nie za wcześnie???
Oni prawie się nie znają
,
córka to Zofia Gotyccka
poradnik stworzono na zlecenie ......
pozdrawiam zleceniodawcę ......
poradnik tworzono BEZ UŻYCIA kodów i haków[/spoiler]
9.kopiowanie rodziny do innego otoczenia
[spoiler]1. Upewniamy się, czy Simowie, których kopiujmy mieszkają w domu, zapisujemy sobie ich adres i nazwisko.
2. Wychodzimy z gry i wchodzimy do katalogu z grą (domyślnie C:\Program Files\Maxis\The Sims) otwieramy katalog otoczenia, w którym mieszkają i wchodzimy do folderu Export. Stamtąd kopiujemy plik nazwisko_x(numerdomu).FAM do schowka.
3. Następnie do wklejamy ten plik do folderu Import (znajduje się on w folderze PIERWSZEGO otoczenia).
4. Uruchamiamy grę, wybieramy otoczenie do którego chcemy wprowadzić rodzinę i klikamy na Importuj rodzinę i później na Tak.
Gotowe! Nasza rodzina jest w nowym otoczeniu:
Uwagi:
-Screeny wykonałem w dodatku Światowe Życie, ale sposób instalacji jest ten sam dla każdego dodatku.
-Rodzina nie będzie miała żadnych przyjaciół (chociaż stosunki między członkami pozostają).
-Pamiętaj, że plik można wgrać TYLKO do folderu UserData!
-Po umieszczeniu rodziny w otoczeniu plik FAM znika z folderu Import
-W katalogu Export znajduje się tylko "kopia" danej rodziny i nie musimy się bać, że ją stracimy.
-Jeśli usuniemy plik xxx.FAM z Export nie musimy się przejmować, wystarczy wejść do gry i zapisać jeszcze raz rodzinę, a plik będzie już czekał.
-Uwielbiam liczbę mnogą biggrin.gif
EDIT:
Zapomniałem wspomnieć, że w niektórych przypadkach plik FAM nie będzie miał numeru domu, wtedy trzeba patrzeć po nazwisku (jeśli jest kilka takich samych kopiujemy wszystkie i po prostu w czasie gry rezygnujemy z danego domu).
Dom zapisuje się ZAWSZE na tym samym adresie, jeśli już tam coś stoi to zostaje zniszczone, a jeśli tam mieszka rodzina to zostaje wyprowadzona.[/spoiler]
10.Jak zaprzyjaźnić się z Ktosiem??
[spoiler]kto to jest Ktoś?
to sim który jest na pewnym etapie kariery w dzielnicy show biznesu,
im wyżej dany sim zaszedł tym jest bardziej wartościowym Ktosiem
(mamy za przyjaźń z nim więcej punktów)
Ktosiem może być Sim systemowy alei Twój sim,
który zrobił karierę a już się nim nie bawisz
jak wygląda Ktoś?
Simy te w dzielnicy show-biznesu noszą bardzo modne ubrania
(w szafie jest opcja zmień ubranie na bardzo modne)
zdjęcia przykładowych Ktosi
,
,
Twój sim podchodzi do Ktosi i ich wita,
okazuje się że interakcje z nimi są drastycznie obniżone
(a sami Ktosiowie są dość burżuazyjni)
-możesz poprosić go o autograf
-podziwiać
-błagać czy da się przytulić
-mówić jestem twoim fanem itp. Ble! Ugh!
WITAJCIE TYLKO KTOSI
Jak nasz sim sam jest już Ktosiem to może np.
z małoważnym Ktosiem robić tak
jezeli Ktoś jest na tym samym etapie kariery co Nasz sim to są normalne interakcje (dużo opcj, połaskocz, żartuj itp.)
Z KTOSIEM TRUDNO SIĘ ZAPRZYJAŹNIĆ
Jak powitacie dużo Ktosi to w książce telefonicznej będziecie mieli Tak
sim wybiera jednego Ktosia
Miranda M wybrała Marcina, zobaczcie ma znajomości Ktosi na 9,5 punktów
potrzebuje 11 punktów aby awansować na liście gwiazd
zaprasza takiego Ktosia gdzieś, jak się nie zgodzi za pierwszym razem
to dzwoni do skutku aż się zgodzi
jedziemy do CENTRUM (miasto) na obiad
podczas spożywania posiłku pilnujemy o czym simy rozmawiają
aby nie było tak, że Ktosiowi lecą minusy nad głową
jeśli tak jest to klikamy na naszego sima i zmieniamy temat
dozwolone plotkowanie
(flirtujecie na własną odpowiedzialność, ponieważ jeżeli Ktoś się zakocha i złapie Naszego sima w dzielnicy na uściskach z innym to zrobi awanturę,
fotograf to sfotografuje i wybuchnie skandal, nad głową polecą ujemne gwiazdki)
po takim objedzie (wybieramy najdroższą opcję wtedy obiad trwa długo)
mamy przyjaciela
a Miranda M awansowała i sama jest już nie Każdym tylko Ktosiem
powodzenia i cierpliwości życzę
a jeszcze to nie są Ktosie
,
,
powodzenia[/spoiler]
11.Jak zrobić drugie pokolenie w sim1
[spoiler]potrzebny czar dorosłość w minutę
pozbywamy się starego pokolenia
---najlepiej ogniem
Franikie i Sylwii Mashuga nie żyją
Gift i Jasmina Mashuga przeżyli traumę
ale w sim1 nie ma wspomnień więc bez obaw
do spalenia najlepiej użyć kominka
simy ogrodzić
EFEKT
Czar „dorosłość w minutę --- ostatni czar dziecięcy w księdze)
efektu, czyli dorosłej postaci nie wybieramy
postać wybierana losowo
następnie czaruje panna Jasmina
końcowy efekt
bawimy się następnym pokoleniem rodziny Mashuga
DOBRA PORADA
Jak nie czarować
kiedy używać czaru „dorosłość w minutę”,
kiedy dziecko ma zły nastrój
ponieważ zostanie zdegradowane do kołyski,
w niektórych przypadkach płeć dziecka może ulec zmianie
powodzenia[/spoiler]
12.Jak zrobic nową okolice?
a) Kopiujemy folder UserData
b) Zmieniamy jego nazwę dodając liczbę. Przykładowo gdy mamy tylko jedną okolicę do UserData dodajemy 2 i otrzymujemy folder o nazwie UserData2. Rada- Nic nie mieszac w floderze. Kopiowac go z zawartością.
c) Wklejamy Folder
d) Cieszymy się kolejną okolicą
13.Jak szybko zdobyć maksymalną ilość pieniędzy?
- Wciskamy równocześnie klawisze Shift, Ctrl, B
- W szarej k1onsoli do wpisywania kodów wpisujemy:
a) jeśli mamy The Sims 1 bez dodatków: klapaucius
cool.gif jeśli mamy The Sims 1 z dodatkami: rosebud
- Do wpisanego wcześniej kodu dodajemy wykrzykniki przedzielone średnikami. Każdy wykrzyknik oznacza powtórzenie kodu, a średnik po prostu je przedziela. Czyli im więcej tym lepiej. Powinno to wyglądać tak:
klapaucius;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;
- Dodajemy jakiś znak, np. "@".
- Wciskamy Enter.
- Powinien wyskoczyć komunikat z tekstem "Sorry, no cheat"
- Trzymamy wciśnięty enter i patrzymy jak rośnie nam ilość budżetu. Najwięcej to 9999999 $
14. Jak poprawićsimom nastrój
a) Wpisz kod move_objects on
b) Sprzedaj sima.
c) W trybie rodziny, na zdjęciu sprzedanego sima powinien pojawić się czerwony znaczek. Kliknij na zdjęcie, a sim pojawi się jak nowo narodzony! Może przesadziłem, ale dobry humor będzie miał.
Uwaga: przed usunięciem sima należy zapisać grę. W przeciwnym razie jego zdobyte umiejętności przed zapisem zostaną stracone.
15. Jak szybko zostać sławą?
odp. Lustro z tej strony
http://home.zonnet.nl/thesimsplaza/objects.htm
lub się męczyć w showbiznesie :p
lub użyć zaklęcia cena sławy z abrakadabry, czarne róże zdobędzie się od fanatycznego na 3,5 poziomie sławy
edit: jeszcze 1
16. Tutorial: Edytowanie obiektów za pomocą IFF Pencila 2
[spoiler]Lekcja 1:
Na początek trochę teorii.
Po ściągnięciu programu rozpakujemy pliki z archiwum i otwieramy aplikacje. Program nie wymaga instalacji, tak więc po uruchomieniu widzimy okno z pustym plikiem (#1).
Po wciśnięciu prawym przyciskiem myszki pojawia się menu (#2), jego funkcje to:
Add - powoduje dodanie zasobu.
Delete - usuwa zaznaczony zasób.
Import - pozwala na importowanie zasobu z innego pliku .iff bądź z oddzielnego pliku z zasobem.
Export - pozwala na wyodrębnienie zaznaczonego zasobu do oddzielnego pliku.
Properties - pozwala na zmianę identyfikatora zasobu, jego nazwy i rodzaju.
Hex Edit - dla zaawansowanych, uruchamia edytor hex z danym zasobem i pozwala na jego edycję.
Duplicate - klonuje zasób do innego identyfikatora.
Okienko #3 uruchamia się w czasie importowania z oddzielnego pliku, klonowania, edytowania lub dodawania zasobu. Wybieramy w nim nazwę zasobu, jego identyfikator i rodzaj.
Rodzaje zasobów, które w programie posiadają swój prosty edytor:
BCON - zawiera stałe gobalne, używane przez obiekt(y)
BHAV - zdarzenia, które mogą zostać wywołane przez obiekt(y), bądź sima, który je używa
BMP_ - są to mapy bitowe, które mogą być użyte jako ikona obiektu i dla zdarzenia "Dialog". Nie posiadają własnego edytora, lecz łatwo je edytować, wystarczy eksportować do/importować z pliku .bmp
CARR - zawiera dane o drodze kariery (używane przez plik GameData/Careers.iff)
CTSS - zawiera dane obiektu wyświetlane w katalogu, takie jak nazwa i opis
DGRP - zawiera informacje o sprite'ach (nie same sprite'y), takie jak: używany sprite, i jego względne położenie
FAMs - zawiera nazwisko rodziny (używane przez plik UserData/Neighborhood.iff i UserDataX/Neighborhood.iff)
FWAV - zawiera informacje (nie same dźwięki) o używanych dźwiękach
GLOB - informacje o pliku globalnym używanym przez obiekt (tzw: semi-global), pozwala na używanie zasobów z wskazanego pliku globlanego (dane z pliku Global.iff mogą być używane w każdym pliku)
OBJD - jest to jeden z pierwszych zasobów odczytywanych przez program, każdy plik odpowaida dokładnie jednemu obiektowi. Zawarte są informacje o innych zasobach używanych przez TEN obiekt i GUID (Global Unique ID), który jest inny dla każdego obiektu. Jeśli dwa obiekty mają ten sam GUID jeden jest zastępowany kosztem drugiego.
OBJf - zawiera informacje o zdarzeniach funkcjonalnych (np. wykonywane drzewo dla sprzątaczki, ogrodnika jak i dla simów szukających krzesła, jedzenia lub portalu), informacje o tych zdarzeniach można zapisać do pliku OBJD, OBJf powinien mieć ten sam identyfikator co OBJD.
STR# - zawiera zmienne tekstowe, używane przez obiekt. Można zapisać informacje o używanych animacjach, ubraniach i akcesoriach, jak i dla dialogu i menu dynamicznego (MakeAction)
TTAB - informacje o funkcjach menu, dla każdej pozycji przyporządkowano: Action tree (zdarzenie wywołane przez sima po wybraniu opcji), Check tree (zdarzenie, dokładniej porównanie, wykonywane przez sima, po aktywacji menu, jeśli zwróci prawdę opcja jest dostępna, jeśli fałsz, nie) jak i informacje, według których simowie sami wybiorą tą akcję
TTAs - informacje o napisach w menu statycznym
To na razie tyle...[/spoiler]